Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Amy Winehouse Athens | Ejekt 2011 Love is a losing game ( αδημοσίευτο κείμενο )



Μήνες κρατώ το παρακάτω κείμενο στα "εκκρεμεί προς δημοσίευση" ...

Το κάνω post τώρα, ατόφιο..


Μετά την ματαίωση της εμφάνισής της στο Eject 2011 ξενέρωσα, ίσως απογοητεύτηκα..Αλλά επίσης -αν και ακούγεται παράδοξο -  αισθάνθηκα λύπη και βάρος για την ταλαιπωρία της...








"Δεν ξέρω εάν είναι το Ejekt Festival που υποσυνείδητα έφερε στο μυαλό μου την Amy Winehouse ή  κάποια από τα τραγούδια της που μου είχαν γίνει εμμονές..γερά κολλήματα για κάποια  περίοδο.


Η τύπισα για μένα είναι κάτι σαν τον Mic Jagger , την θαυμάζω αν και αμφιλεγόμενη φιγούρα των media, των gossip περιοδικών, των blogs για την R&B και soul μουσική.


Είναι αμφιλεγόμενη όχι τόσο για την χρήση ναρκωτικών με συνέπεια τις αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία της, αλλά ίσως για την στάση της απέναντι σε ζητήματα όπως τη μετανάστευση. Η αρνητική της στάση απέναντι σε μαύρους, Πακιστανούς, ομοφυλόφιλους κ.λπ και όλα αυτά σε μια μακρά περίοδο μεταξύ δικαστηριών και κλινικών σίγουρα δημιουργούν ανάμικτα συναισθήματα για την Amy.


Πώς μπορεί μια τραγουδίστρια της jazz / soul να  διακατέχεται από αισθήματα ρατσισμού ενώ έχει ερμηνεύσει τραγούδια του Marvin Gaye ( "I Heard It Through the Grapevine" με τον  Paul Weller στο  Jools Holland's Annual Hootenanny ) ακόμα δεν το έχω καταλάβει...αλλά  ίσως αρχίζει να γίνεται ξεκάθαρο ότι η εικόνα των celebrities είναι κάτι σκηνοθετημένο και ίσως αρκετό έξω από την ψυχοσύνθεσή τους..


Star system, μουσική βιομηχανία, shows, τηλεθέαση, σπόνσορες και χάρτινο lifestyle...εικόνες που φτιάχνονται και ξεθωριάζουν γρήγορα, ένα fast food της τέχνης...


Αυτή την περίοδο όμως η Amy διαθέτει γοητεία που σαγηνεύει, διεγείρει ακόμα και τους πιο αποστασιοποιημένους από την "μαύρη" μουσική, φωνή που διακρίνεται στην "δήθεν" εποχή της,  εποχή που επικρατούν τα reality show έναντι της πηγαίας έκφρασης, οι μέτριοι έναντι των ταλέντων και η σκοπιμότητα έναντι της αυθόρμητης έκφρασης..


Μετά το "Back to black", άλμπουμ του 2006, η Amy κερδίζει όλα τα βραβεία ( grammy, ερμής, καλύτερης βρετανής καλλιτέχνιδας, καλύτερου άλμπουμ κ.λπ ) ενώ το άλμπουμ της συνκαταλέγεται στα τρία πρώτα σε πωλήσεις για την δεκαετία 2000 - 2010.


Πέραν της μουσικής της, η Amy Winehouse ζει έντονα συναισθήματα και πάθοι, η σχέση της με τον Blake Fielder-Civil, ο γάμος , η βία λόγω του αλκοόλ, ο έρωτας με όλες τις εξάρσεις...Νομικά πρόβληματα για την ίδια αλλά και τον Blake ο οποίος εκτίει ποινές στην φυλακή και βέβαια αποσυνδέσεις και επανασυνδέσεις σε όλη την διάρκεια της σχέσης τους...


Τα αμέτρητα περιστατικά βίας, οι συλλήψεις του ζευγαριού με μαριχουάνα, οι διατροφικές διαταραχές, η "μανιοκατάθλιψη" απασχολούν μονίμως τα βρετανικά tabloids και γενικότερα τον Κίτρινο Τύπο..


Είναι όμως μόνο αυτά η Amy Winehouse;


Εγώ θα αναφέρω απλά το "Frank" το " Back to black" και το "Q: Soul Bossa Nostra" που περιέχει το σινγκλ "It's My Party της Lesley Gore"...


Η κυρία που με το  "Rehab"  ζωγραφίζει τα βάθυ της προσωπικότητάς της και με το "love is a losing game" αναγνωρίζεται σαν μια  σημαντική εκπρόσωπο σύγχρονης ποίησης και έκφρασης από το Cambridge..


Η αμφιλεγόμενη Amy, η περίεργη τύπισα, με κάνει και ξεχνώ όλα τα άλλα, με συναρπάζει και με κάνει να εμπιστεύομαι αυτό το δεκατετράχρονο κοριτσάκι που γρατζουνούσε την κιθάρα παίζοντας μπλούζ και μαύρη μουσική....


 Αυτό έχει τελικά νόημα για μένα γιατί στο στήθος της έχει χαραγμένο ένα όνομα...και το Back to Black είναι ένα κομμάτι από εκεί.."


By Giannis Kintzios

Σχόλια

  1. Exw bare8ei sthn zwh mou na blepw an8rwpous me mia kalh fwnh kai ena sthmeno paroustastiko na to paizun uperkallitexnes..... mpouxtisa pia ..apo narkwmaneis kai ''potides'' na probalontai sta mme! h kuria den ekane kati a3io pote ths xeirokrotimatos....epine evrize eixe asxhmh sumperifora epairne narkwtika...AYTO den einai texnh..kai oso gia ta upoloipa mporume na ta analusoume xwris kanena problhma!Kai se periptwsh pou anafer8ei kaneis stus palaious tragudistes mousikous ktl..ma8ete pws htane mia epoxh periergh...pou ola htan apagoreumena ..akoma kai na milhseis...htane oloi tus epanastates kai oloi peftane na tus fane....tote den 3eran oute oi giatroi kala kala ti prokalei to poto....poso mallon euais8htoi an8rwpoi pou balontan apo pantu... ;)kai fysika den me noiazei an o morrison epine otan mesa se 5 xronia afhse ola ayta ta aristurgimata..........!!! xwris na tn managarei kaneis..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. tragudisths den ginese mono me thn kalh fwnh.....................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Den thelw na sigkrinw epoxes opws kai megethoi. Den thelw na anaferthw oute kan ston Jimmy Xendrix ( sikwnei polla to thema ).

    Tha pw mono oti pleon exoun simasia kai oi protheseis ektos tou apotelesmatos...Den kserw ean itan telika thitis h Amy Winehouse kai pws alitheia kathorizetai h "asxhmh" simperifora? me poia kritiria...Episis h sigxroni epoxh einai pio "ksekatharh" ? Megalo thema....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μια ζωή γεμάτη..... μουσική.... επιτυχίες.... βραβεία αλλά και ναρκωτικά, αλκοόλ..κ.α.
    λυπάμαι που έφυγε τόσο νωρίς.....ΚΡΙΜΑ...:(

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

John Alton the maestro of the Film Noir atmosphere

John Alton was an American cinematographer. He made is feature film debut in 1927 with The Student Prince in Old Heidelberg. Alton won an Academy Award for cinematography of An American in Paris, becoming the first Hungarian-born person to win it. Alton is most famous for  films noir style of the classic period . "But when I'd take most any director aside and ask him to sit down with me, he'd look at me as if I were crazy. He'd say, 'I've never sat down with a cameraman to talk about these things. What do you mean? You just pump a lot of light in!' I'd say 'You don't 'pump' light into a scene. That light has to tell something. There's a meaning, and it establishes a mood.' That was the difference between my pictures and some of the others: [in mine], each mood was different. The mood had to be done with lighting. That's my profession — not the lighting and how to light, but bringing out the mood."  ...

Blood Simple 1984

“But what I know about is Texas, and down here...  you’re on your own…”  "Blood Simple" is  an extremely enjoyable and good quality movie . It is the first film of Coen brothers and it is included in the category of Neo Noir films. The film's title  derives from the Dashiell Hammett novel Red Harvest (1929) , in which the term "blood simple" describes the addled, fearful mind-set of people after prolonged immersion in violent situations. Μany argue that the film is included in the category of horror films. But even if it has one of the most disturbing nightmare scenes I have ever watched,  the film is far from this category. Julian Marty is the owner (Dan Hedaya) of a seedy small-town Texas bar who discovers that one of his employees, Ray ( John Getz ), is having an affair with his wife Abby (Frances McDormand). Everything is determined by the thirst for revenge and money.  The demonic detective ( Michael Emmet Walsh ) who undertakes ...

Glengarry Glen Ross Blake: Fuck you. That’s my name....

Glengarry Glen Ross Blake: Fuck you. That’s my name. You know why, mister? You drove a Hyundai to get here. I drove an eighty-thousand dollar BMW. THAT’S my name! Director: James Foley via Tumblr http://ift.tt/2ewwgJW