Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάρκος Βαμβακάρης και Νίκος Ξυλούρης

Το στέκι θυμίζει στους φίλους του την κληρονομιά και την ευθύνη μας απέναντι σε αυτούς που έδωσαν τη ψυχή τους έως το τέλος όχι μόνο στην τέχνη αλλά και σε ιδανικά όπως η ελευθερία, η δημοκρατία, το συλλογάστε ελεύθερα.

Η μέρα που μας πέρασε 8 Φεβρουαρίου είναι ημέρα που "έφυγαν" δύο μεγάλοι δημιουργοί και καλλιτέχνες, μουσικοί κατά βάση αλλά προπαντώς άνθρωποι που μας άφησαν τεράστια "περιουσία" πνευματική, τραγούδια και ήθος που σημαδεύουν καθημερινά την ζωή μας σε μια εποχή άχρωμη και άνευρη. Δεν αντιδρά κανείς σε τίποτα..δεν υπάρχουν φωνές αντίστασης, προσωπικότητες όπως ο Νίκος Ξυλούρης και ο Μάρκος Βαμβακάρης.

Εραστής της Δημοκρατίας ο Ξυλούρης και πατέρας της ατίθασης ψυχής του ροκ των καιρών μας ο Μάρκος.... Όλοι οι "ρεμπέτες του ντουνιά" και τα "Ριζίτικα" δεν θα σταματήσουν να ψιθυρίζουν στις καρδιές μας ότι μπορούμε και καλύτερα όσο και αν μας θέλουν κάποιοι υπνωτισμένους και " μελαγχολικούς "..ξέρετε υπάρχουν κάποια κινήματα στην νεολαία που προτείνουν την θλίψη και την απάθεια.

Εμείς τους προτείνουμε Μάρκο, Τζώρτζ Πιλαλί και τα αδέλφια Ξυλούρη τον Νίκο και τον Ψαραντώνη...

ΓΚ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

John Alton the maestro of the Film Noir atmosphere

John Alton was an American cinematographer. He made is feature film debut in 1927 with The Student Prince in Old Heidelberg. Alton won an Academy Award for cinematography of An American in Paris, becoming the first Hungarian-born person to win it. Alton is most famous for  films noir style of the classic period . "But when I'd take most any director aside and ask him to sit down with me, he'd look at me as if I were crazy. He'd say, 'I've never sat down with a cameraman to talk about these things. What do you mean? You just pump a lot of light in!' I'd say 'You don't 'pump' light into a scene. That light has to tell something. There's a meaning, and it establishes a mood.' That was the difference between my pictures and some of the others: [in mine], each mood was different. The mood had to be done with lighting. That's my profession — not the lighting and how to light, but bringing out the mood."  ...

Blood Simple 1984

“But what I know about is Texas, and down here...  you’re on your own…”  "Blood Simple" is  an extremely enjoyable and good quality movie . It is the first film of Coen brothers and it is included in the category of Neo Noir films. The film's title  derives from the Dashiell Hammett novel Red Harvest (1929) , in which the term "blood simple" describes the addled, fearful mind-set of people after prolonged immersion in violent situations. Μany argue that the film is included in the category of horror films. But even if it has one of the most disturbing nightmare scenes I have ever watched,  the film is far from this category. Julian Marty is the owner (Dan Hedaya) of a seedy small-town Texas bar who discovers that one of his employees, Ray ( John Getz ), is having an affair with his wife Abby (Frances McDormand). Everything is determined by the thirst for revenge and money.  The demonic detective ( Michael Emmet Walsh ) who undertakes ...

Glengarry Glen Ross Blake: Fuck you. That’s my name....

Glengarry Glen Ross Blake: Fuck you. That’s my name. You know why, mister? You drove a Hyundai to get here. I drove an eighty-thousand dollar BMW. THAT’S my name! Director: James Foley via Tumblr http://ift.tt/2ewwgJW