Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ-ΜΠΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ



Αγαπητοί φίλοι η συμβολή του ρεμπέτικου ταργουδιού στην ελληνική κοινωνία και κατά επέκταση στον ελληνικό πολιτισμό ήταν κάτι παραπάνω απο σημαντική.
Το ρεμπέτικο αυτό το βαθύτατα λαικό ρεύμα δημιούργησε τις βάσεις και τις προυποθέσεις για την μετέπειτα πολιτιστική Άναγέννηση΄' των δεκαετιων του 50 και του 60.
Όλοι μας έχουμε βαρεθεί τα αφιερώματα στους ίδιους και στους ίδιους 'Αγίους΄' του ελληνικού τραγουδίου ξεκινάω λοιπόν μια προσπάθεια προβολής και παρουσίασης μερικών λιγότερο εώς παντελώς αγνώστων αλλά σημαντικότατων καλλιτεχνών αυτής της περιόδου οι οποίοι΄υπήρξαν πολύ σημαντικότεροι από άλλους stars.......
O Γεώργος Μπάτης ή Τσωρός υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους μάγκες και ρεμπέτες του Πειραιά.Γεννημένος στα Μέθανα το 1886 και χωρίς να έχει κανένα οικογενειακό ερέθισμα από μικρός ασχολήθηκε με την μουσική και κυρίως το μπουζούκι.Θεωρείται από τους πρώτους που επέβαλαν το μπουζούκι και στο μουσικό στερέωμα είναι γνωστές οι δηλώσεις του Μάρκου που τον αναφέρει ως Δάσκαλο.
Στα μέσα της δεκαετίας του 20 άνοιξε το χοροδιδασκαλείο 'Κάρμεν' ενώ το 1931 ανοίγει στα Λεμονάδικα του Πειραιά τον καφενέ Ζώρζ Μπατέ που έμεινε στην ιστορία ως το λίκνο του ελληνικού λαικού τραγουδιού.
Όμως η τεράστια συμβολή του που έμελε να αλλάξει πραγματικά την πολιτιστική μας ιστορία ήταν το 1932 όταν με δική του παρότρυνση και θέληση δημιούργησε το σημάντικότερο λαικό συγκρότηκα στην ελληνική μουσική ιστορία, την Αθάνατη Τετράδα του Πειραία(Μπάτης,Μάρκος,Παγιουμτζης,Δελίας).
Οι εμφανίσεις της Τετράδας σταμάτησαν κάπου το 1937 ενώ το ίδιο έτος του κλείνουν και τον καφενέ στα Λεμονάδικα και ανοίγει 'αλλο στο Γιουσουρούμ όπου εκεί συνέχιζε να παραδίδει μαθήματα μπουζουκιού.
Ο Μπάτης σταμάτησε να γράφει τραγούδια την εποχή της λογοκρισίας του Μεταξά όμως οι νεώτεροι της Τετράδας συνέχισαν και αργότερα με λαμπρά βέβαια αποτελέσματα.
Επιτυχίες του Μπάτη τραγουδιούνται ακόμη και σήμερα οπώς για π.χ ο μπουφετζής,οι σφουγγαράδες,γυφτοπούλα στο χαμάμ,Μπάτης ο δερβίσης κλπ.
Πέθανε το 1967 πάμπτωχος και ξεχασμένος παρέα με το μικρό του μπακλαμαδάκι.

Αξίζει να αναφερθώ στην σπανιότατη φωτογραφία που σας παραθέτω που απεικονίζει τον Μπάτη κάπου στις στα τέλη της δακαετιάς του 20 να διαβαίνει την είσοδο κελίου στο Γεντι Κουλέ μάλλον καταδικασμένος για κουτσαβακισμό.....

Ο Μπάτης η χαραχτηριστικότατη αυτή φιγούρα ντυμένος πάντα στην πένα με το κλασσικό στυλ του παλιόμαγκα με μαύρο κουστούμι,άσπρο πουκάμισο,παπιγιόν,σκληρό καπέλο κρατούσε μπαστουνάκια ενώ φορούσε στιβάλια μυτερά και ψηλοτάκουνα κλασσικά παπούτσια των κουτσαβάκιδων συνέβαλε τα μέγιστα στην μετέπειτα πορεία και εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού και δικαιούται μια θέση δίπλα στους πραγματικά μεγάλους καλλιτένες μας.

Έπεται συνέχεια γιατί αξίζουν τον κόπο......και τον θαυμασμό μας!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

John Alton the maestro of the Film Noir atmosphere

John Alton was an American cinematographer. He made is feature film debut in 1927 with The Student Prince in Old Heidelberg. Alton won an Academy Award for cinematography of An American in Paris, becoming the first Hungarian-born person to win it. Alton is most famous for  films noir style of the classic period . "But when I'd take most any director aside and ask him to sit down with me, he'd look at me as if I were crazy. He'd say, 'I've never sat down with a cameraman to talk about these things. What do you mean? You just pump a lot of light in!' I'd say 'You don't 'pump' light into a scene. That light has to tell something. There's a meaning, and it establishes a mood.' That was the difference between my pictures and some of the others: [in mine], each mood was different. The mood had to be done with lighting. That's my profession — not the lighting and how to light, but bringing out the mood."  ...

Blood Simple 1984

“But what I know about is Texas, and down here...  you’re on your own…”  "Blood Simple" is  an extremely enjoyable and good quality movie . It is the first film of Coen brothers and it is included in the category of Neo Noir films. The film's title  derives from the Dashiell Hammett novel Red Harvest (1929) , in which the term "blood simple" describes the addled, fearful mind-set of people after prolonged immersion in violent situations. Μany argue that the film is included in the category of horror films. But even if it has one of the most disturbing nightmare scenes I have ever watched,  the film is far from this category. Julian Marty is the owner (Dan Hedaya) of a seedy small-town Texas bar who discovers that one of his employees, Ray ( John Getz ), is having an affair with his wife Abby (Frances McDormand). Everything is determined by the thirst for revenge and money.  The demonic detective ( Michael Emmet Walsh ) who undertakes ...

Glengarry Glen Ross Blake: Fuck you. That’s my name....

Glengarry Glen Ross Blake: Fuck you. That’s my name. You know why, mister? You drove a Hyundai to get here. I drove an eighty-thousand dollar BMW. THAT’S my name! Director: James Foley via Tumblr http://ift.tt/2ewwgJW