Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ-ΜΠΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ



Αγαπητοί φίλοι η συμβολή του ρεμπέτικου ταργουδιού στην ελληνική κοινωνία και κατά επέκταση στον ελληνικό πολιτισμό ήταν κάτι παραπάνω απο σημαντική.
Το ρεμπέτικο αυτό το βαθύτατα λαικό ρεύμα δημιούργησε τις βάσεις και τις προυποθέσεις για την μετέπειτα πολιτιστική Άναγέννηση΄' των δεκαετιων του 50 και του 60.
Όλοι μας έχουμε βαρεθεί τα αφιερώματα στους ίδιους και στους ίδιους 'Αγίους΄' του ελληνικού τραγουδίου ξεκινάω λοιπόν μια προσπάθεια προβολής και παρουσίασης μερικών λιγότερο εώς παντελώς αγνώστων αλλά σημαντικότατων καλλιτεχνών αυτής της περιόδου οι οποίοι΄υπήρξαν πολύ σημαντικότεροι από άλλους stars.......
O Γεώργος Μπάτης ή Τσωρός υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους μάγκες και ρεμπέτες του Πειραιά.Γεννημένος στα Μέθανα το 1886 και χωρίς να έχει κανένα οικογενειακό ερέθισμα από μικρός ασχολήθηκε με την μουσική και κυρίως το μπουζούκι.Θεωρείται από τους πρώτους που επέβαλαν το μπουζούκι και στο μουσικό στερέωμα είναι γνωστές οι δηλώσεις του Μάρκου που τον αναφέρει ως Δάσκαλο.
Στα μέσα της δεκαετίας του 20 άνοιξε το χοροδιδασκαλείο 'Κάρμεν' ενώ το 1931 ανοίγει στα Λεμονάδικα του Πειραιά τον καφενέ Ζώρζ Μπατέ που έμεινε στην ιστορία ως το λίκνο του ελληνικού λαικού τραγουδιού.
Όμως η τεράστια συμβολή του που έμελε να αλλάξει πραγματικά την πολιτιστική μας ιστορία ήταν το 1932 όταν με δική του παρότρυνση και θέληση δημιούργησε το σημάντικότερο λαικό συγκρότηκα στην ελληνική μουσική ιστορία, την Αθάνατη Τετράδα του Πειραία(Μπάτης,Μάρκος,Παγιουμτζης,Δελίας).
Οι εμφανίσεις της Τετράδας σταμάτησαν κάπου το 1937 ενώ το ίδιο έτος του κλείνουν και τον καφενέ στα Λεμονάδικα και ανοίγει 'αλλο στο Γιουσουρούμ όπου εκεί συνέχιζε να παραδίδει μαθήματα μπουζουκιού.
Ο Μπάτης σταμάτησε να γράφει τραγούδια την εποχή της λογοκρισίας του Μεταξά όμως οι νεώτεροι της Τετράδας συνέχισαν και αργότερα με λαμπρά βέβαια αποτελέσματα.
Επιτυχίες του Μπάτη τραγουδιούνται ακόμη και σήμερα οπώς για π.χ ο μπουφετζής,οι σφουγγαράδες,γυφτοπούλα στο χαμάμ,Μπάτης ο δερβίσης κλπ.
Πέθανε το 1967 πάμπτωχος και ξεχασμένος παρέα με το μικρό του μπακλαμαδάκι.

Αξίζει να αναφερθώ στην σπανιότατη φωτογραφία που σας παραθέτω που απεικονίζει τον Μπάτη κάπου στις στα τέλη της δακαετιάς του 20 να διαβαίνει την είσοδο κελίου στο Γεντι Κουλέ μάλλον καταδικασμένος για κουτσαβακισμό.....

Ο Μπάτης η χαραχτηριστικότατη αυτή φιγούρα ντυμένος πάντα στην πένα με το κλασσικό στυλ του παλιόμαγκα με μαύρο κουστούμι,άσπρο πουκάμισο,παπιγιόν,σκληρό καπέλο κρατούσε μπαστουνάκια ενώ φορούσε στιβάλια μυτερά και ψηλοτάκουνα κλασσικά παπούτσια των κουτσαβάκιδων συνέβαλε τα μέγιστα στην μετέπειτα πορεία και εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού και δικαιούται μια θέση δίπλα στους πραγματικά μεγάλους καλλιτένες μας.

Έπεται συνέχεια γιατί αξίζουν τον κόπο......και τον θαυμασμό μας!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

John Alton the maestro of the Film Noir atmosphere

John Alton was an American cinematographer. He made is feature film debut in 1927 with The Student Prince in Old Heidelberg. Alton won an Academy Award for cinematography of An American in Paris, becoming the first Hungarian-born person to win it. Alton is most famous for  films noir style of the classic period . "But when I'd take most any director aside and ask him to sit down with me, he'd look at me as if I were crazy. He'd say, 'I've never sat down with a cameraman to talk about these things. What do you mean? You just pump a lot of light in!' I'd say 'You don't 'pump' light into a scene. That light has to tell something. There's a meaning, and it establishes a mood.' That was the difference between my pictures and some of the others: [in mine], each mood was different. The mood had to be done with lighting. That's my profession — not the lighting and how to light, but bringing out the mood."  ...

Phantom lady , 1944

Phantom Lady is a 1944 American film noir directed by Robert Siodmak. The film was Siodmak's first Hollywood noir and was based on the novel of the same name written by Cornell Woolrich but published under the pseudonym William Irish. Starring Franchot Tone, Ella Raines, and Alan Curtis. A devoted secretary ( Ella Raines ) risks her life to try to find the elusive woman who may prove her boss ( Alan Curtis) didn't murder his selfish wife .  Phantom Lady features an incapacitated male, leaving a strong female lead to take a determining role in the action of the story — fairly unusual for 1944. Ella Raines turns vamp, and has her femininity and internal strength quoshed, as she plays dangerous on the streets, the concert hall, on bars and the shadows of the " psychopathic" killer who is revealed by his weaknesses and mistakes. One of the most characteristic moments of the film is the involvement of the protagonist with Elisha Cooke Jnr, who plays a ver...

James 2008 - Tim Booth

Ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω πώς ένας μοντέρνος χορευτής, ιδιόρυθμος ηθοποιός ξεσήκωσε τα εφηβικά μου όνειρα, φώλιασε στις απόκρυφες σκέψεις και επιθυμίες μου, τραγούδησε τα συναισθήματά μου..κέρδισε τα πρώτα riffs στις μουσικές χορδές μου, σιγοψιθύρισε σκόπους αναζήτησης στα βήματά μου...μου έριξε φως στις σκοτεινές πλευρές του έρωτα και κάθισε σαν αγκάθι στα συναισθήματά μου..κάτι που δεν με εγκαταλείπει όπως κάθε δάκρυ πόνου ή αγάπης που έχουμε μέσα μας όταν δεν το έχουμε δεχτεί. Οι James κυκλοφόρησαν το νέο album "Hey Ma" Δεν θα ήθελα να μπω άμεσα στη διαδικασία παράθεσης συναισθημάτων για τον ήχο και τα διάφορα ακούσματα, πραγματικά είναι νωρίς...όσοι αγάπησαν το "Seven" , το " Laid" ή το "millionaires" θα καταλάβουν ότι πρέπει να αφεθούν πρώτα, να δοθούν στην μουσική και μετά να κρίνουν... Στα χρόνια της εφηβείας μας στο σχολείο ακούσαμε πρώτη φορά το " So many ways " και το μουσικό ταξίδι μόλις είχε αρχίσει..Πιστεύετε ότι τ...